Care este plaja ta preferată??


Eu ador marea! În fiecare vară merg nu o dată, ci de mai multe ori la mare. La noi. Ador litoralul românesc! 
Cea mai frumoasă stațiune mi se pare Neptun. Plaja este deosebit de frumoasă și neîncăpătoare în sezonul de vârf, datorită diferitelor sporturi nautice care au loc aici. Nisipul este deosebit de fin și curat, intrarea în apa mării este deosebit de lină. Terase multe, beach baruri, umbreluțe din paie frumos aliniate, din loc în loc, alei din lemn pentru accesul pe plajă, șezlonguri, tomberoane colorate, puncte de salvamar și cabine de schimb, cu dușuri. Anul trecut am închiriat o umbreluță cu șezlong și am avut, gratuit, acces la duș și cabina de schimb, ceea ce nu s-a mai întâmplat în anii precedenți.
O altă stațiune pe care o îndrăgesc foarte mult este Mamaia. Cu o plajă de cca 5 km., destul de lată, un nisip foarte fin, cu acces lin în mare și apă foarte curată în toată stațiunea, cu multe centre salvamar și centre medicale (vreo 5, parcă), plus un dispensar, beach baruri, zone de agrement la tot pasul, plaje particulare, muzică și distracție, stațiunea Mamaia este perla litoralului românesc (cea mai frumoasă plajă mi se pare cea din dreptul hotelului Vega, singura plajă de pe litoral cu distincția Blue flag).
Eforie Nord are cea mai lată plajă, asigurând condiții foarte bune de stat la soare, dar și practicării jocurilor de echipă, de relaxare- fotbal, volei, etc. Poți închiria hidrobiciclete, te poți da cu banana și aici ai cele mai bune prețuri la terase și beach baruri. Cea mai frumoasă plajă este în zona Belona, amenajată cu lux și bun gust. În partea de nord a stațiunii plaja se îngustează, apar mulți bolovani, intrarea în apă fiind ușor nesigură din cauza pietroaielor, dar și așa e plin de turiști și aici.
Stațiunea mea de suflet rămâne Eforie Sud, stațiunea copilăriei mele, aici mergeam cu familia în fiecare an, pentru că avem câteva neamuri prin Tuzla. Plaja este amenajată, se curăță în fiecare an, dar digurile sunt aproape rupte de valurile nărăvașe, care pe timpul iernii ajung până la baza coastei. Aici nu prea sunt umbreluțe și sezlonguri, nici puncte de salvamar. Geamandurile sunt bine ancorate, foarte departe de țărm dar, într-adevăr, acolo apa este foarte adâncă. Ce m-a întristat foarte mult este că apa nu mai este la fel de curată ca în copilăria mea. Am găsit ( nu numai eu) bucăți de fier beton în care te puteai lovi destul de rău, o bucată destul de lată de tablă și alte materiale de construcții ce n-ar fi trebuit să fie pe acolo, cu atât mai mult, în apă. Vorbesc de plaja dintre Eforie Sud și Eforie Nord, acolo este o plaja lată, cu nisipul cel mai fin posibil, se intră cam abrupt în apa curată, nu prea am vazut alge sau meduze aici, iar valurile ating mărimi impresionante, spre deliciul turiștilor. Din păcate lățimea plajei este afectată de construcțiile care încă se mai ridică, chiar pe plajă, de câțiva ani buni încoace.
Plaja din Costinești cred că este cea mai cunoscută, doar acolo ne-am întâlnim sâmbătă, nu? Nu cred că are nevoie de prezentări amănunțite, pentru că o cunoaște toată lumea. La extreme (în sud și nord), relieful este destul de abrupt, aceste locuri sunt ocupate în general de nudiști sau amorezi. Practic, în câtiva metri apa atinge adâncimi impresionante, plus că în partea de sud există și mulți bolovani, care deranjează, mai ales dacă sunteți împreună cu copiii. Partea centrală (zona Obeliscului) este cea mai accesibilă, intrarea în apă este lină, plaja are nisipul destul de fin, apa destul de curată. Costineștiul rămâne stațiunea tinerilor, cea mai ieftină stațiune, încă din luna iunie nu mai găsești loc de cazare pe aici. Și multe, foarte multe terase (fiecare cu muzica ei, din păcate), chiar pe plajă. Prea multă gălăgie! 
După părerea mea, acesta ar fi ,,top 5 plaje românești”.
Anul acesta mergi la mare? Care este plaja ta preferată?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog