Kerrygold la mine-n bucătărie

Răspund provocării lansate de Kerrygold și vă povestesc despre pachețelul-minune din frigiderul meu. Dacă nu ați auzit încă de Kerrygold, vă povestesc eu în doar câteva cuvinte.
Toate brânzeturile Kerrygold provin din Irlanda, laptele fiind dat de vaci hrănite cu iarbă 11 luni pe an. Culoarea untului depinde în mare măsură de alimentația vacilor. Astfel, untul este mai galben vara decât iarna pentru că beta-carotenul este cel care dă culoarea galben-aurie acestui produs extraordinar.  Din laptele vacilor care sunt hrănite cu iarbă proaspătă se obține un unt mai colorat, mai galben. Așadar, schimbarea culorii acestui aliment are o explicație logică.
Untul este un aliment bogat în grăsimi care ne ajută să dăm savoare mâncărurilor, putând transforma orice mâncare banală într-o adevărată capodoperă culinară. Pentru că are o textură cremoasă și un gust bogat, eu găsesc că untul este indispensabil în multe rețete, de la cele de sosuri până la delicioasele deserturi.
Am învățat să găstesc cu unt de la bunica, care-mi spunea că o mâncare este perfectă dacă știi cât și când să adaugi untul. Aroma plăcută a untului încălzit este asemănătoare cu a nucilor coapte pentru că proteinele și zaharurile din lapte se caramelizează. Și această aromă mi-amintește de bunica mea, de copilărie și de bucatele gătite cu dragoste și pasiune. 

Iată cum poți folosi untul pentru cele mai reușite bucate

Folosește untul pentru a sota în el ingrediente și pentru a completa și evidenția restul aromelor. Pentru a sota legume, eu folosesc o combinație de unt și ulei de floarea soarelui sau rapiță... încercați și voi și veți vedea de ce.
Folosește untul pentru a da complexitate sosurilor, sau adaugă-l la final peste legume la cuptor sau fripturi, pentru a adăuga un plus de savoare. 
Când pregătesc rântaș pentru sosurile albe sau pentru sosul Hollandaise folosesc unt clarificat - care se obține prin fierberea untului pe foc mic, până se elimină apa și substanțele solide din lapte. Untul clarificat este mai stabil și are un punct de ardere mai mare, ceea ce-l face o variantă mult mai bucă atunci când vrei să gătești. 
Deși acum untul se găsește în orice magazin într-o mare varietate eu vă spun că se poate prepara extrem de simplu și acasă cu ajutorul unui mixer sau blender. Untul se obține din smântână (cea cumpărată de la piață sau cu un conținut ridicat de grăsime). Aceasta se mixează până se ,,taie”, adică până grăsimea se separă de zer. Se scurge zerul și...GATA! Pentru cine dorește un unt mai moale el se poate amesteca și cu puțină apă fierbinte. Dacă e smântâna proaspătă și curată, iese un unt super gustos, exact așa cum îl făcea și bunica mea. 

Sau puteți cumpăra Kerrygold, gustul e același!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog