Scrisoare din viitor



Către mine, copilă,

Cu rochițe-nvolănate și umeri arși de soare, cu flori în păr și picioare desculțe-n praf, pe ulițele copilăriei...

Către mine, copilă-elevă silitoare, cu note de 8, 9 și 10.

Dacă m-aș întoarece-n timp, 
Mi-aș spune că nu e nevoie să-mi doresc să cuceresc lumea, nu e nevoie nici măcar s-o schimb, așa cum voiam, din temelii... 

Trebuie doar să profiți de oportunități. De unde-ar veni ele...

Ți-aș spune acum și ție, copilă, cum le spun și elevilor mei: Învață pentru viață, învață pentru tine! Ca să supraviețuiești, pentru ca atunci când cazi, să ai puterea să te ridici, pentru ca atunci când ceilalți încearcă să te distrugă, să știi să te construiești. 

Pregătește-te pentru viață!

Mai știi?! Îți plăcea să te joci în grădină, toți copiii vecinilor erau la noi în curte... Făceați salată din florile bunicuței (ce se mai supăra, sărăcuța), sarmale din pământ și apă, înfășurate în frunze de viță de vie, aveai bomboane din pietre colorate și făceai comerț. WOW! Ce de bani din frunze mai strângeai! Și ce-ți mai plăcea... Îți doreai să te faci vânzătoare la Alimentara. Aveai magazinul cu cele mai multe ,,bunătăți” și adunai cei mai mulți banuți - frunze din vânzări. 

Azi ți-aș fi povestit și ție, copilă, despre programul educațional o SCAR, așa cum le-am povestit și elevilor mei. 

Școala Comercială Austriacă din România (o SCAR) este un proiect educațional unde candidații pot învăța o meserie cu mare căutare: comerciant-vânzător în domeniile alimentar și non-alimentar (încălțăminte, fashion, sport, mobilier și telecomunicații), direct de la profesioniști din campanii de renume. 

Acest programul educațional este dedicat învățământului profesional de tip dual, cu scopul de a susține formarea profesională a tinerilor în domeniul retail. În cadrul acestui program tinerii absolvenți de gimnaziu vor urma timp de trei ani cursuri teoretice aplicate domeniului în care învață. Acest lucru îi va ajuta pe tineri să învețe temeinic, de timpuriu o meserie și le oferă șansa de a-și dezvolta cariera în domeniul retail dispunând de perspective reale de avansare, exercitând activități practice în companii multinaționale. Scopul acestui sistem dual este formarea profesioniștilor și începutul unei cariere de succes.

Știu că ți-ar surâde înscrierea la aceste cursuri. 

Școala Comercială Austriacă este, cu siguranță, o alternativă pentru cei care doresc să se dezvolte pe plan profesional într-un timp relativ scurt. Cursurile pun un accent deosebit pe pregătirea practică, fapt ce facilitează accesul rapid la un loc de muncă și, desigur, independență financiară. 

Este exact ce-și doresc puștii mei acum, exact ce-mi doream și eu, atunci! 

Dar, copilă, să știi că nu regret alegerile pe care le-ai făcut atunci, deși, câteodată, mă mai joc ,,de-a vânzătoarea” cu fiica mea. Doar că acum mi-am schimbat domeniul, vând gadget-uri.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog